Carnaval+Kamer+School - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Sebastiaan Kroes - WaarBenJij.nu Carnaval+Kamer+School - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Sebastiaan Kroes - WaarBenJij.nu

Carnaval+Kamer+School

Door: Kroes

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

01 Maart 2008 | Griekenland, Thessaloniki

Zoals beloofd bij deze een update van deze week.

Er is deze week weer veel gebeurd, de sleutelwoorden zijn:
• Carnaval
• School
• Kamer
• Mams en paps terug naar huis

Tijdens de wandelingen door de stad viel op dat alles de hele week versier was, ook waren er grote beelden op het plein geplaats van feestvierdende mensen. Wij dachten dus dat het carnaval was en dat het al voorbij was, maar tot onze verbazing werd er in de dagen erna een podium opgebouwd waar later die week een aantal optredes plaats vonden.
Het carnaval word hier later gevierd vanwege de orthodox griekse kerk. Carnaval, maar ook pasen worden hier alter gevierd dan in Nederland. De optredens waren erg leuk en iedereen was enigzins verkleed (ik niet hoor ;-)).

Verder met school dan maar, deze week zijn we naar de afspraak gegaan met Elena Koutousi, zij is de gene die gaat over de erasmus studenten. Hier kregen we een hoop formulieren die we overal en nergens moesten gaan inleveren. Deze formulieren wilde we donderdag gaan inleveren aleen ging dat dus niet door vanwege het carnaval. Tijdens carnaval is de school gesloten namelijk. Nu gaan we dus dinsdag aanstaande het nog een keer proberen.

Dinsdag hebben mn ouders, marina en ik de plaatselijke IKEA leeggekocht. Van dekbedden tot koekepannen, we hebben alles in huis. Dat mocht ook wel want de kamer is behoorlijk kaal (ik heb een filmpje op deze pagina gezet waarin je mijn kmaer kan zien). We hebben de kamer dus gezelliger gemaakt.

Mijn paps en mams gaan deze zaterdag al weer terug naar huis. De week vakantie zit er namelijk weer op. Vijdag hebben we nog even gezellig met z'n alle gegeten en zaterdag zijn ze nog even op mn kamer langsgekomen. Een emotievol moment mag ik wel zeggen. Maar uiteraard houd ik contact :) en mn moeder zei al tot over 4 weken (dan is het pasen in Nederland).

Voor foto's van thessaloniki verwijs ik jullie naar de volgende pagina:

http://www.flickr.com/photos/mckroes/sets/72157604017110503/

  • 01 Maart 2008 - 16:08

    Jolanda:

    Hoi Sebas,

    Leuk pauzefilmpje! En hoe zit het met de gemeenschappelijke ruimte, waar je kunt eten en koken, en tv kijken?? En ik wil weten hoe je uitzicht is. Heb je een balkon??

    Je moeder kwam erg leuk over op het filmpje..

    Groetjes, Jolanda

  • 03 Maart 2008 - 10:05

    Nanette:

    Hey Sebas,

    Misschien een beetje een rare vraag, mis ik weer van alles, maar wat ga je eigenlijk doen in Griekenland...??

    groetjes Nanette

  • 06 Maart 2008 - 10:19

    Hen:

    eej sebas, ik kan je skypenaam nergens vinden...
    kan je eigenlijk wel skypen vanaf je kamer?
    x, h.

  • 10 Maart 2008 - 00:18

    Chiel:

    Yow,

    Ey hoe gaat ie nog wat leuks gedaan? maak ff als je tijd hebt een verslag van vorrige week en hoe het nou zit met school, niet zo kort en beknopt maar lekker lang en uitgebreid.....

    Hv Fn. :P

    ps. miss meer foto's :P en een uitgebreid weer rapport :P.

  • 06 April 2008 - 15:13

    Lucille:

    Hi Sebas,
    Ik heb je villa net kunnen bewonderen en jullie geimproviseerde discotable. Lachen!! Have a nice time en geniet er vooral van.

    Groetjes
    Lucille

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Thessaloniki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2008

Daar zijn we weer....

08 April 2008

Lunch+Party+Dingen plannen+Edessa

31 Maart 2008

Les+Ticket+Party+Voetbal

25 Maart 2008

ouders+staking+beurs

15 Maart 2008

school + party
Sebastiaan

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 8360

Voorgaande reizen:

23 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: