School+Photos+Sofia - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Sebastiaan Kroes - WaarBenJij.nu School+Photos+Sofia - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Sebastiaan Kroes - WaarBenJij.nu

School+Photos+Sofia

Door: Kroes

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

10 Maart 2008 | Griekenland, Thessaloniki

Zo weer een leuke update deze week, er is weer een hoop gebeurd namelijk.

• School
• Fotos
• Sofia

Volgens het rooster van school, hadden we op dinsdag een welkoms bijeenkomst, waar in alle leraren zich voorstelde aan ons en uitleg gaven over de vakken. Meteen ook de Paso geregeld, paso (uitspreken als passo) is een soort van studentenkaart waarmee alle studenten korting krijgen op openbaar vervoer, musea en meer. Dus het is een mix van een ov kaart en een cjp. Na de welkoms bijeenkomst meteen een les gevolgd om te kijken of het wat was. Deze les was leuk maar echt lang (lessen duren 3 uur lang) ook viel het op dat iedereen gewoon zo binnen kan lopen ook al ben je een kwartier te laat. Op de Haagse Hogeschool zou je er echt niet meer inkomen. Ik ga vijf lessen nemen, welke het zijn laat ik jullie nog weten, ik heb lessen op maandag en woensdag (mijn lessen beginnen in de week van 17 maart). Dus mocht je langs willen komen dan weet je wanneer ik vrij ben. Overigens heb ik geen plek beschikbaar op mijn kamer. Dus er moet een hotel geregeld worden.

Voor school had ik ook pasfotos nodig, deze was ik vergeten te laten maken, dus ik vragen naar waar ik dat kan doen. Weg is helemaal beschreven dus ik wist in welke straat ik moest zijn. Ik door de straat heen lopen en ik kom de eerste zaak tegen, dicht (sommige winkels waren open). Tweede zaak.... dicht, derde zaak je raad het al.... DICHT. Ik had de moed nog niet opgegeven want ik had zo’n automaat gezien waar de ook fotos kan laten maken, dus ik daar naar toegegaan. Braaf geld erin gegooid en lachen naar de camera, Flits, flits en klaar. Even wachten tot de fotos zijn ontwikkeld. Komt er niets uit het apparaat. Blijkt het apparaat verbonden te zijn aan een winkel, die zojuist dicht ging en de stroom van het appraat had gehaald, dus ik kon fluiten naar de fotos, maar die meneer was wel zo aardig om het geinvesteerde geld terug te geven. Dus ik heb nog steeds geen pasfoto.

Dan Sofia, voor de mensen die niet weten wat Sofia is volg hier uitleg, Sofia is de hoofdstad van Bulgarije (een buurland van Griekenland). Aangezien we in Griekenland ongeveer 2 weken carnaval vieren vallen alle lessen uit en ben je vrij. Wat ga je dan doen, leuke dingen natuurlijk. Uitstapjes maken naar bijvoorbeeld Sofia. Ongeveer de helft van het studentenwoning had plannen om er naar toe te gaan. Dus allemaal een retourtje Sofia gekocht. Ik zou 2 nachten blijven. Het was 2 dagen feest en cultuur. Sofia is goedkoop wat betreft eten, drinken en overnachten. Dus dat was erg handig. Ik heb wel fotos gemaakt maar die kan ik niet online zetten helaas. Ik ga naar een oplossing zoeken.

Volgende week meer...

  • 10 Maart 2008 - 10:53

    Daan:

    Heej Sebas,

    Alleen de maandag en woensdag les, dat is lekker! ;) En wat balen van die foto's zeg! haha Maar ook wel lol! En super dt jij ook lekker aan het reizen en verkennen bent! ;) Geniet er maar lekker van! Heerlijk! ;) :D

    Groetjes vanuit Orebro, Zweden! xxxx

  • 10 Maart 2008 - 11:29

    Caro:

    nou nou, zo te zien/lezen zit jij daar wel goed op je plek!
    Ben blij dat je het naar je zin hebt!! veel plezier en succes nog
    Dikke kusss

  • 10 Maart 2008 - 14:00

    Hen:

    broeder!
    twee dagen les......inderdaad des te meer tijd voor de leuke dingen. vandaag regent het hier pijpenstelen, dus geniet maar van het weer daar! mits dat natuurlijk net zo bagger is.
    ik hoorde van de parentals dat je het 'nederlandse' eten mist? ik kan me niet voorstellen dat een rookworst op kan tegen alle nieuwe lekkere dingen die daar vast en zeker te vinden zijn. ga jij maar flink proeven! en je hebt de barretjes gevonden..haha, dat betekent dan wel rondjes geven he ;-)
    heel jammer dat je geen internet op je kamer hebt. ik spreek je vast snel. wil je je griekse mobiele nummer doormailen. dan kan ik je bellen! x liefs h.

  • 10 Maart 2008 - 14:02

    Fatima:

    OOOh wat lijkt t mij HEERLIJK om 2 dagen per week colleges te hebben..maar helaas. veel plezier!! en zet snel die foto's derop ;)

    xx (uit Rennes)
    fatima

  • 12 Maart 2008 - 11:44

    Judith:

    Hey!

    Heb de link van je blog van Suus gekregen. Leuk hoor om te zien dat er niks veranderd is :D.

    Ik heb vorig jaar trouwens helemaal niks gemerkt van t carnaval. Misschien was het toen eerder in het jaar, voordat ik er kwam. Want Mieke en Levinia en Marie waren er 2 weken eerder en zijn wel in het carnavalsgedruis terecht gekomen.

    Wat Pasen betreft: Dat was vorig jaar op dezelfde dag als hier in NL.

    Maar mooi dat je je al goed hebt kunnen installeren. Al en beetje gewend aan mr. Happy? Benieuwd welke vakken je gaat kiezen. Succes iig! (Met de leraren... :D)

    Groetjes, Judith

  • 15 Maart 2008 - 13:41

    Jolanda:

    Hoi Sebas,

    Hoe is ie? Heb je al nieuwe pasfoto's gemaakt? En wat heb je van de week gedaan in Tessal.?

    Groetjes, Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Thessaloniki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2008

Daar zijn we weer....

08 April 2008

Lunch+Party+Dingen plannen+Edessa

31 Maart 2008

Les+Ticket+Party+Voetbal

25 Maart 2008

ouders+staking+beurs

15 Maart 2008

school + party
Sebastiaan

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 8359

Voorgaande reizen:

23 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: